onsdag 23 mars 2011

Bakdelen, eh förlåt: Nackdelen med nattjobb

Jag trivs väldigt bra med att jobba natt.
Synd bara att inte resten av världen gör det också.

I dag kom Johannes på besök. Jag fick ställa väckarklockan rekordtidigt (10:30!!! - herregud liksom) för att hinna vakna och bli människa innan han stod utanför dörren. Givetvis vaknade jag inte av klockan, men som tur var visste min kära flickvän att jag skulle upp tidigt - så hon ringde. Och ringde. Och på hennes tredje försök vaknade jag faktiskt!

Nåja, när jag väl får upp ögonen har jag inga problem med att kliva upp tidigt (åtminstone inte såå stora problem).

Men så blir det ju kväll tillslut, och då vill ju vanliga människor gå och lägga sig. Så även min gäst. Jag försökte hålla J.Lo vaken så länge som möjligt, men nu ligger han på min gigantiska luftmadrass och småsnarkar som en söt lite bebis. Och jag sitter vaken och "jobbar" vid datorn. Nästan så att man får lite faderskänslor för lillen.

Innan jag avslutar det här inlägget känner jag att ett förtydligande är på sin plats. Nya läsare som inte känner Johannes privat kanske inte förstår var smeknamnet J.Lo kommer från. Antingen kan ni läsa det här väldigt gamla inlägget - eller så tittar ni bara på bilden här nedanför.


En avgjutning av J.Los bakdel. Den riktiga J.Lo alltså. Jag tror nog att ni kan lista ut resten själva ...

1 kommentar:

JP sa...

Naah, du kanske kan undersoka om en adoption ar mojlig? Maria har seriosa planer pa att adoptera en vietnames och ta med sig honom till Sverige