onsdag 16 mars 2011

Man missar mycket när man är bortrest

Mina sex dagar i Amsterdam gick väldigt fort. Ja, så fort att inte ett enda blogginlägg hanns med. Men trots att tiden rusade iväg där borta så har det hunnit hända en hel del stora saker här hemma.

De regerande mästarna, tillika årets seriesegrare, har tydligen hunnit med att åka ut ur elitserieslutspelet på snabbast möjliga vis. 0-4 i matcher mot något sopgäng från Solna.
Vad hände egentligen?

Och i politikens värld har någon okänd snubbe i mustasch tagit över (eller åtminstone nästan tagit över) Sveriges största parti - och fått dess opinionssiffror att skjuta spikrakt uppåt.
Ska man kalla det för en Juholt-effekt eller en Allt-är-bättre-än-Mona-effekt?

Men framförallt insåg jag till min förfäran att jag under min semester även har missat en stor högtid. 14 mars var nämligen Pi-dagen - något som konstigt nog gick helt obemärkt förbi i Holland.
Så nu vill jag givetvis veta hur alla firade pi-dagen här hemma i Sverige?

Inga kommentarer: