söndag 27 mars 2011

"Små marginaler, små marginaler..."

Fyra förlängningar i följd. Är det någon som försöker ta livet av alla hockeyfans i norr? För sådan här konstant spänning kan ju inte vara nyttigt!

Men precis lika spännande som spelet på isen är - precis lika trista är kommentarerna efteråt. Små marginaler och dylika klyschor har nog aldrig vädrats riktigt lika friskt som nu.

Näe, den roligaste kommentaren jag hörde när jag såg dagens match på O'learys kom varken från någon spelare, ledare eller exptert i tv. Den kom från en tjej som mitt under förlängningen stegade in på restaurangen med en kompis. Hon stannade bara någon meter i från mig, tittade sig runt och sa med en stor suck: "Men vafan! Är det sport överallt på det här stället eller?"

Jag ville förklarar konceptet sportbar för henne, men jag lät bli.

Inga kommentarer: