fredag 3 december 2010

Snart är det dags för avrättning!

Va?! Har det verkligen gått en hel vecka sedan jag skrev det där ironiska blogginlägget om att jag hittat min drömbostad? Kan det verkligen stämma? Jag som skrivit och skrivit och skrivit varje dag under veckan som gått. Alla tecken måste tydligen ha hamnat i det där worddokumentet döpt till C-uppsatsen.
Men tiden tycks verkligen gå fort när man har roligt, för det känns som att det bara var igår som jag bloggade senast! Vänta nu, antydde jag ännu en gång att uppsatsskrivandet är roligt? Men att se ljuset i tunneln på denna uppsats är faktiskt riktigt roligt. Eller kanske framförallt en stor lättnad och befrielse.
Dokumentet C-uppsatsen föddes enligt ett högerklick den 27 oktober 2010, klockan 13:01:04. Nu, en dryg månad senare har den vuxit upp till en digital skrift med bara några få oskrivna blad. Och snart är det dags för arkebusering, nej förlåt, jag menar examinering. Jag längtar så.
Tills den är över.

Inga kommentarer: