onsdag 8 december 2010

Aaaaaaaaaaaaaaah!!! Blocket räddade mig!

Klockan tio i måndags la jag upp en annons på på blocket.se om att jag sökte bostad. Ett par timmar senare ringde telefonen. Ytterligare ett par timmar senare ringde jag upp och tackade ja till erbjudandet jag hade fått ett par timmar tidigare. Utan att ens ha sett bilder på lägenheten.

Ett dygn senare satt jag på Waynes på Götgatan och skrev kontrakt med en trevlig äldre man. När jag petade dit min ack så fula namnteckning på de två kopiorna av kontraktet hade jag fortfarande inte ens sett bilder på lägenheten.

Några timmar senare fick jag se den lägenhet som kommer att bli mitt hem, åtminstone under första halvan av 2011. Och efter att ha fått se lägenheten ångrar jag absolut inte att jag skrev på. Tvärt om - det känns förbannat skönt att veta att jag om en månad får flytta in i en mysig liten ett i Midsommarkransen.

Hur fan gjorde man innan blocket fanns egentligen?!

2 kommentarer:

Sheena sa...

Grattis än en gång Tobbe! Himla kul att allt löste sig. Och jag vet vem jag ringer ifall jag ska ner till storstan och behöver en få låna en soffa att sova på ;D.

Tobbe sa...

Tack! =)