fredag 31 december 2010

Året då allt hände

För ganska precis ett år sedan siade jag inför 2010.
Jag lånade lite ord från Marit Bergman och skrev att:

’This is the year, this is the year it all will happen
It’s finally here, I have been waiting all my life
There’ll be no mistakes there’s just gonna be one big departure
This year I will do everything right, this year is mine

Och decenniets sista år blev verkligen händelserikt. Jag flyttade till Stockholm. Blev sambo. Praktiserade på Sveriges största tidnings. Flyttade inom Stockholm. Sommarjobbade på Sveriges största tidning. Förlorade kärleken och blev singel. Flyttade till Sundsvall. Hittade kärleken. Studerade i 150 procents studietakt. Skrev en C-uppsats. Blev färdigutbildad journalist. Puh. Jag skulle vilja säga att min spådom var ganska bra - allt hände verkligen det här året. Och nu när det är över måste jag säga att allt i mitt liv just nu känns så rätt. Det här året har verkligen varit mitt!
 
Vad nästa år har att erbjuda ska jag inte sia om - det kommer bli spännande att se. Men spontant känns det som att 2011 kommer att bli ett riktigt bra år det med. Stockholm och Aftonbladet står redo att ta emot mig efter årsskiftet, så decenniets inledning kommer med all säkerhet att bli riktigt intressant.

Inga kommentarer: