torsdag 21 oktober 2010

Because I'm worth it!

Sista dagen före mitt livs kanske sista tenta. Dagen bestod av plugg. Eftermiddagen tillbringades med att hjälpa tvåorna med redigeringen av en bilaga som ska gå i tryck i morgon.
Kvällen bestod av mer plugg.

Klockan halv tio vände jag mig mot Johannes och utbrast:
"Shit - jag har inte ätit någon middag!"

För er som känner Johannes eller har följt min blogg länge kanske det här inte kommer som en stor överraskning. Men jag slutar aldrig att förvånas. Det som händer är att han vänder sig mot mig och säger: "Ska jag baka scones åt dig? Det är du värd!"

Jag skiner upp som en sol - Johannes springer hem till sig och hämtar ingredienserna som jag saknar, och en halvtimme senare sitter vi och kalasar på te och nybakta scones. Fantastisk pöjk, den där Johannes alltså!

3 kommentarer:

LvB sa...

Åh, Johannes <3

elin sa...

faaaaaaaaaan ge mig en johannes nu! så himla bra att ha ju. i bakfickan typ.

Tobbe sa...

Johannes blir alldeles rosig om kinderna när han läser kommentarerna här ;)