fredag 15 oktober 2010

Rolig reklam = magnifik medicin!

Hej. Jag heter Tobias. Och jag är Ipren-missbrukare.
Hej Tobias!

Näe, det kanske är dumt att skämta om sådant. Men sanningen är den att just den där lilla, intelligenta värktabletten har legat mig väldigt varmt om hjärtat ända sedan jag första gången såg tv-reklamen och snabbt lärde mig låten utantill. Ipren har så gott som aldrig svikit mig vid huvudvärk, mensvärk och tandväeeh... jag tror ni fattar!

När jag för en vecka sedan blev förkyld klickade jag på en reklamlänk för ett nässpray och hamnade på en sida med en fantastisk reklamfilm. Jag som tycker att bra reklam ska uppmuntras sprang givetvis (eller okej, gick hostandes) till närmsta apotek och inhandlade ett exemplar Nasoferm. Och det blev en pharmaceutisk förälskälse vid första sprayet. Nezeril - släng dig i väggen. Min näsa har knappt retat mig alls under den förkylda veckan som passerat.

Kontentan av detta måste givetvis vara att ju bättre reklamen är, desto bättre är medicinen!


Se filmen på Lennarts Luktlabb!

Inga kommentarer: