fredag 29 oktober 2010

Tack till den snälla cykeltjuven!

Jag tycker inte om min cykel särskilt mycket. Kanske mest eftersom jag tar så dåligt hand om den. Och eftersom jag inte tar hand om den rullar den ständigt närmare sitt eget förfall. Vilket gör att jag tycker ännu sämre om den. En ond spiral som pågått alltför länge.

För en dryg vecka sen skulle jag cykla hem en sen kväll. Det var iskallt ute. När jag låste upp min cykel gick nyckeln sönder - men låset gick upp i alla fall. Bromsarna fungerade i vanlig ordning inte och kedjan rasslade som aldrig förr när jag började trampa hemåt.

Jag hann inte många meter innan kedjan hoppade till och låste sig mellan kedjedrevet och bakhjulet. Suck. Då fick jag nog och orkade inte ta cykeln ända hem, utan lämnade den olåst i ett cykelställ. Först i går gick jag för att hämta cykeln och försöka få kedjan på plats igen. Döm om min förvåning när cykeln är flyttad till cykelstället bredvid - och dessutom lagad! Okej, bromsarna fungerade fortfarande inte, men jag behövde inte lyfta ett finger för att få min tvåhjuling brukbar.

Så jag vill rikta ett varmt tack till den som lagat (och jag antar även lånat) min cykel den senaste veckan - hör av dig om du behöver den igen!

Inga kommentarer: