fredag 8 oktober 2010

Missriktad marknadsföring

I veckan fick jag ett brev från Sundsvalls Tidning. Rubriken löd: "Att flytta hemifrån är ett stort steg" och brevet gick ut på att jag, som nu alltså flyttat hemifrån, skulle få chansen att prenumerera på tidningen med ett förmånligt starterbjudande. Att jag efter detta brev skulle kasta mig över en prenumeration är dock inte särskilt sannolikt.

* Dels för att brevet var dåligt skrivet och fult utformat - något som blir ännu mer provocerande då avsändaren är en tidning.
* Dels för att det så personligt skrivna brevet om hur det är att flytta hemifrån blir extremt opersonligt då det här är min femte lägenhet i min tredje stad sen jag flyttade hemifrån första gången.
* Och dels för att jag redan prenumerar på ST.

Näe, nu funderar jag fan på att byta till Dagbladet!

Inga kommentarer: