måndag 16 februari 2009

Vad är grejen? 200 inlägg senare...

När jag startade den här bloggen, en sen augustinatt, var ”vad är grejen” bara ett uttryck som jag ofta använde. När augusti blev september och utbildningen påbörjades fick de tre orden en helt annan innebörd. Ett par gånger varje dag får vi denna fråga slängda i ansiktet på oss: VAD ÄR GREJEN?


Så här såg det ut på en av våra första föreläsningar.
Bild: Joppe

Att använda orden "vad är grejen" i bloggrubrikerna tappad fort sin mening. Det kändes lite som när man säger ett ord om och om igen till det till slut bara blir ett ljud utan innebörd, om ni förstår vad jag menar. Sedan har jag även märkt att det finns en annan vadärgrejen-blogg, vilket gjorde det hela ännu mindre roligt.

Men. Även om jag inte byter adress på bloggen så byter jag i och med den nya designen namn på bloggen till Signerat Söderlund. Vad är grejen kommer dock alltid att finnas med mig i bakhuvudet på allt jag skriver. Så hjärntvättade blir vi här på MKV.


Och ja, det här var mitt 200:e inlägg!

Inga kommentarer: