torsdag 26 februari 2009

All kärlek är inte bra kärlek

Nu när jag för tredje morgonen i rad vaknar upp till förlovningssnack på nyhetsmorgon har bägaren runnit över. Jag har ända sen i tisdags velat spy galla över skiten och om jag bara hade haft mer tid skulle det här bli mitt längsta inlägg någonsin!

För det första vill jag (i väldigt icke-journalistisk anda) strypa yttrandefriheten och förbjuda frasen: "En man av folket."
Så. Jävla. Löjligt. Nästa gång det vankas förlovning i kungahuset hoppas jag att det är en riktig blåblodig figur. Då ska jag använda uttryck som: "En man av släkten."
Incest is the best put your sister to the test. Typ.

Och det är inte bara medierna som är kåta på förlovningen. Victorias lilla "ja" har lett till fler blogginlägg än något annat ämne jag kan minnas. Merparten är hyllningskörer. De enda som verkar uppriktigt förbannade är de som ville titta på Jakt och fiske i går och istället fick se ett extrainsatt Victoria-program.

Just nu vill jag bara att bevakningen ska slockna ganska omgående så att riktiga nyheter får sin plats. I går klubbade riksdagen igenom IPRED-lagen och det som ett tag var svenskarnas hjärtefråga nummer ett har knappt blivit en parantes. Det tycker jag känns viktigare än vad Victorias ring kostar eller att intervju någon som kanske ska sy hennes klänning.
Slut galla. (eller slut tid...)

4 kommentarer:

om mig sa...

men bitterfitta! det är banne mig en stor händelse. dom är söta:)

Annika sa...

Jag håller helt och fullt med dig. Vad i helvete är det för slags nyhetsvärdering? Eller är det verkligen så sorgligt att människor faktiskt är så äckligt intresserade av det här? och i så fall varför? Fast det verkligt konstiga är ju att vi fortfarande har kungahuset kvar överhuvdtaget, känns så förlegat.

Anonym sa...

Elin: Haha, alltså för det första så är dom ju inte såå jävla söta. Men visst är det en stor händelse, bara inte så jävla stor som medierna gör det till.

Annika: Word up! Egentligen har jag inte så mycket emot kungahuset i sig, men sånna här gångern vill man ju bara skrota skiten.

Johanna sa...

amen. åh, jag håller ju med. Egentligen. Men jag har blivit blödig tant och tycker att det är sååå gulligt. Damn me :P