söndag 22 februari 2009

SJ - sent jämt

Det här hade kunnat bli en perfekt helg.
Men allting kan ju inte gå helt enligt planerna...

Av en händelse (även kallad pappas födelsedag) var mina föräldrar nere i storstan för en weekendkryssning. Det var något jag inte hade någon koll på när jag bokade min resa till Stockholm. Nu hann jag med att träffa päronen både fredag och söndag. Mycket nice.

Av en händelse så lyckade jag även pricka av helgen för en annan födelsedagsfest i släkten. Det fick jag reda på dagen innan jag åkte.

Jag har även hunnit med att träffa en kompis som jag inte träffat sen i maj. Alldeles för länge sen!

Och så var det ju den där lilla detaljen med jobbet också.

Så nära en perfekt helg. Tills tåget på vägen hem väljer att självdö utanför Gnarp. Stillastående i nästan en timme och sen bussar sista biten till Sundsvall. Jag skulle ha varit tillbaka i stan strax efter halv åtta, men istället hann jag inte ens hem till Beck-filmen.
Men, tåget hade kunnat bli ett helt dygn för sent, det hade ändå varit värt det, så bra som helgen trots allt har varit.

Inga kommentarer: