måndag 3 januari 2011

Vinterplågan

Varje sommar snackas det om vilken låt som är årets sommarplåga. Varför sommaren är den årstid som har ensamrätt på tonsatt tortyr vet jag inte - så därför tänkte jag blogga lite om årets vinterplåga. För det finns väl inget annat sätt att beskriva den otroligt irriterande låten Whip my hair på än som just en plåga? Den sätter sig som ett klister på insidan av huvudet. Samtidigt som något inom mig starkt ogillar den kan jag dock inte låta bli att klicka igång den på Spotify då och då. För det finns trots allt något fascinerande över att en liten tioårig tjej gör en monsterhit som efter bara ett par månader har 30 miljoner träffar på youtube. Skit samma att hon har föräldrar som är kändisar!


Willow Smith - Whip my hair

2 kommentarer:

Kosovare Mezini sa...

Jag undvek att lyssna på den för att jag visste att den skulle fastna i huvudet på mig. Fast det funkade inte, jag gick och sjöng den ett bra tag... :(

Tobbe sa...

Haha :)