fredag 14 januari 2011

Det är inte du - det är jag

Det var mindre än en vecka sedan jag tog mitt pick och pack och lämnade dig. Men redan i onsdags kväll var jag tillbaka. Inte för att jag saknat dig. Nej, den enda anledningen till att jag återvände var för att göra slut på allvar. Hör du det Sundsvall? Det är slut nu!

Men det är inte ditt fel, Sundsvall. Du har för det mesta varit en trevlig bostadsort. Trots att jag inte ens varit dig särskilt trogen under de dryga två åren som jag pluggat här har du alltid funnits där för mig när jag kommit tillbaka. Men i morgon ska min lägenhet besiktas - sedan har jag ingenstans att bo här. Och på söndag ska min sista kurs examineras - sedan har jag ingen anledning att vara kvar här.

Jag visste väl egentligen redan från början att du inte var den rätta för mig. Men jag ångrar absolut inte den tiden som vi har haft tillsammans. Nu går jag dock vidare i livet.
Min nästa anhalt är Stockholm - ett ställe där jag vet att jag kommer att trivas på. Du kanske inte tycker om att höra det, men det känns som att jag har bytt upp mig.

Näe, nu är det faktiskt dags att ta farväl, Sundsvall. Vem vet, kanske korsas våra vägar igen någon gång i framtiden?
Tills dess; tack för allt och ta hand om dig. Hejdå!

Fina lilla Sundsvall.

2 kommentarer:

Therese sa...

Copyright? http://idagskablidagen.blogspot.com/2010/12/brev-till-sundsvall.html

Tobbe sa...

Öh???

Utveckla gärna om du är seriös, men om du tror att det går att äga upphosrätten på att skriva texter i brevform så får du plugga på svensk upphovsrättslagstiftning.