onsdag 19 januari 2011

Vardagslyx

Tekniskt sätt är det onsdag nu. Men eftersom jag håller på at vända på dygnet, och därmed inte har gått och lagt mig än, så är det fortfarande tisdag för mig. Och ändå har jag redan hunnit med två stycken trerättersmiddagar den här veckan!

I måndags avnöjts en av dem på en restaurang mitt i stan innan ett biobesök. Och i dag (läs: tisdag) fick det bli den hemlagade varianten innan det var dags för film på tv. Två väldigt bra och lyxiga vardagskvällar. Men nu är det slut med det ett tag framöver. För i morgon börjar jag nämligen jobba igen. Jag kan ju förvisso köra trerätters i matlåda - men jag tror ändå inte att det blir lika hög mysfaktor ...

Förrätt: Tapas bestående av lufttorkad skina, salami, chorizo, två sorters ostar och soltorkade tomater. 

Varmrätt: Baconinlindad kycklingfilé i balsamicosås, fylld med parmensanost och färsk basilika. Vilket serverades med ugnsrostad timjanpotatis, en grönsallad, samt parmensanost och chorizo-skivor.

Efterrätt: Lyxig kladdkaka (ja, receptet heter faktiskt så!) med öar av vit choklad - och vispgrädde till det.

Asch, det där var väl som vilken tisdagsmiddag som helst, va?