tisdag 25 januari 2011

"Skämtar någon jävel med mig?"

I dag när jag vaknade gjorde jag som många med mig i dagens samhälle gör direkt när de vaknar - jag satte på datorn. Men ve och fasa! Plötsligt fungerade inte mitt mobila bredband!

*läskig skräckfilmsmusik*

- Men, men, men...

*snyft*

- Jag behöver ju internet till det och det och det...

I någon form av nyvaken förvirring blandat med ett lättare chocktillstånd började jag maniskt att leta efter felet. Jag stängde av och startade om Telia mobile broadband som för tillfället är min livlina till omvärlden. Men det hjälpte inte. Jag startade om datorn. Två gånger. Men det hjälpte inte. Jag högerklickade och vänsterklickade på varenda liten genväg och ikon som kunde ha minsta lilla koppling till min internetanslutning - men ingenting hjälpte.

Sedan såg jag plötsligt en knapp i programfönstret till Telia mobile broadband: Support! Ah, kanske en FAQ-sida med lösningen på mitt problem, eller möjligtvis ett telefonnummer att ringa till!!

Jag klickade på knappen - och upp öppnas ett internetfönster.
Ett internetfönster?!

- Skämtar någon jävel med mig?!? Mitt internet fungerar inte och jag vänder mig till min internetleverantörs support för att få hjälp - men den är bara tillgänglig över internet?!?

I affekt stängde jag av datorn.

...

Som ni märker fungerar mitt internet nu igen. Några timmar senare var allt normalt utan synbar anledning. Och visst, jag kanske överreagerade - men visst fan är det här med supporten lite märkligt ändå ...

4 kommentarer:

Hassel sa...

Det är därför man har en mobil sticka och en landlina till hands. Alltid! ;)

Tobbe sa...

Haha, den lyxen har jag tyvärr inte för tillfället ;)

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias Kundservice.

Jag förstår att du blev frustrerad när support-knappen i programmet ledde till en internetsida. Tanken bakom det är att du ska kunna hitta information via vår hemsida samt kontaktuppgifter till oss. Det blir ju självklart inte så användbart när man har problem att koppla upp.
Iden med att istället ha en FAQ inlagd i programmet låter väldigt bra. Jag har fört din synpunkt vidare för att se om det är något som går att genomföra.

Om du har problem i framtiden så kan du nå vår support på telefonnummer 90200 mellan åtta och 21 på vardagar och nio och 17 på helger.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Tobbe sa...

Fantastiskt!