fredag 11 juni 2010

Märklig marknadsföring?

Vuvu-vasadu?

Alla som har kollat på afrikansk fotboll eller hängt med i uppsnacket inför VM vet vad tingesten här ovan är. En plasttrumpet som kommer att sprida stor glädje och mycket oväsen (beroende på hur man är som person) i en månad framöver. En vuvuzela helt enkelt.

Men sydafrikanerna har inte ensamrätt på denna oljudsskapare i sommar. Sportbladet har nämligen börja sälja den i sin shop - så att även vi svenskar kan ofreda våra nära under kommande fotbollsyra.

Jag tror att den kommer sälja som smör - trots att vissa artiklar som kan läsas i Sportbladet kanske inte riktigt främjar försäljningen. I går klickade jag mig nämligen in på två olika artiklar som beskrev hur "VM-tutorna kan ge hörselskador" och att "Den kan sprida förkylningar och influensa".

Själv motstår jag nog tyvärr frestelsen. Men om det inte hade varit för att jag bor i en lyhörd hyreslägenhet med massa tanter som jag kan skrämma livet ur, ja då hade jag nog slagit till!

6 kommentarer:

Linus Sandell sa...

Du kan väl inte kalla Johanna och Hassel för tanter?

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tobbe sa...

Haha, det kan jag väl! ;)
Näe, det lilla syftningsfelet kan jag bjuda på klockan 05:07 - men jag menade såklart tanterna som bor i grannlägenheterna.

barajagjohanna sa...

Hahahaha!

Hassel sa...

Kan förstå att jag kan misstolkas som en tant med tanke på mitt exemplariskt mogna uppförande under vistelsen i Farsta. ;P

Tobbe sa...

Hm, ja det kanske inte var ett syftningsfel trots allt ;)