onsdag 30 juni 2010

Bra skit! XXXIV

Är det bara jag som får lite "sämre" musiksmak under sommaren? Varje år när solen börjar gassa känns det som om de där IQ-befriade och alltför trallvänliga låtarna blir mycket mer tilltalande.

När jag kikar igenom mitt Spotify-konto för att kolla vad jag egentligen lyssnar på just nu hittar jag mest en massa nyproducerad mainstream-musik (typ California gurls och Dancing on my own) och potentiella sommarplågor (typ Natteravn och We no speak americano). Gränsen mellan de två kategorierna är för övrigt hårfin ... Allra mest just nu spelar jag Kleerups remix på Lady Gagas Alejandro.

Men mitt bland alla dessa radiohits hittar jag en oväntad kategori också. Jag har på senare tid fastnat lite för hiphop-aktiga låtar med ungefär lika många år på nacken som jag själv! Vad kan passa bättre en het sommardag än lite Ice ice baby, liksom? En annan gammal goding som jag fastnat för är låten nedan.



Salt n' Pepa - Push it

Inga kommentarer: