måndag 5 oktober 2009

Vila i frid - men visst fan känns det tomt

Efter en smått fantastisk helg kom jag och Johanna hem med tåget sent i går kväll. I brevlådan låg det ett brev och väntade på mig, skickat från Aftonbladet.
Jag förstod inte riktigt vad de kunde vilja mig och kunde verkligen inte ha anat vad som stod där i - för det är ju inte ofta man skickar dödsbud via brev. Vad som stod i brevet var nämligen att Sportmagasinet ska läggas ner.

Jag minns när pappa för sju år sedan kom hem med det första numret. Peter "Foppa" Forsberg prydde omslaget till en fantastisk tidning som bara blev bättre med åren. Sportmagasinet har sedan dess varit Sveriges bästa sportmagasin och även varit lite av en drömarbetsplats för mig. Tidningen var en inspiration till hela vårat projektarbete i gymnasiet då jag, Johannes och Jimmy gjorde sportgmagasinet Sudden death. Och Sportmagasinet med stort S har även inspirerat mig i min roll som sportredaktör för studentmagasinet Kåridåren.

Men nu är det alltså slut.
Och visst fan känns det tomt.

Inga kommentarer: