torsdag 1 oktober 2009

Tentaskägget - en tyst protest

Kursen grävandets grunder lider mot sitt slut. Noll-åtta-noll-noll börjar tentan som sätter punkt för höstens första prövning. Men det har inte varit en smärtfri tid.

Att hinna färdigt alla uppgifter har tagit massor med tid. Och studentmagasinet Kåridåren på det. Plugg inför tentan var inte att tänka på förrän sista veckan - och då var det nästan det enda man kunde tänka på.

Som en tyst och oplanerad protest mot min hektiska vardag har jag låtit skägget växa sig längre än någonsin (vilket i och för sig inte säger särskilt mycket). Riktigt så illa att jag inte haft tid att raka mig har det inte varit - men det har ändå varit skönt att slippa ett måste om dagen. Mot slutet blev det lite av en psykologisk grej då jag började kalla det för tentaskägg och upphöjde ansiktsbehåringen till en lyckosymbol à la slutspelsskäggen som hockeyspelare brukar stoltsera med mot vårkanten.

Så tenta i morgon bitti - sen åker hyveln fram!
Eller?

Inga kommentarer: