måndag 4 april 2011

Vuxen?!

Jag klickade nyss på fliken Ung och student på Swedbanks hemsida och möttes av följande budskap:

Jag stirrade på skärmen ett tag innan det sjönk in. För en vecka sedan fyllde jag 22. Och några dagar senare slutade mitt studentkort från höstterminen att vara giltigt. Så för första gången fick jag varken räkna mig som ungdom eller student.

Känslan av identitetslöshet sköljde över mig.

Men ganska snart rann den av. Jag visste ju att den här stunden skulle komma förr eller senare. Det gick bara så fasligt fort.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej du är inte vuxen, du kan ju inte ens läsa. Det står att du är antingen ungdom eller studerande. Alltså är du studerande, inte vuxen.

Tobbe sa...

Kära anonyma läsare, eller vad man nu ska kalla dig - för uppenbarligen är det du som inte riktigt kan läsa. Alternativt saknar du helt och hållet slutledningsförmåga. För som jag skrev i inlägget så pluggar jag inte längre. Istället arbetar jag på en tidning som heter Aftonbladet. Alltså är jag inte studerande. Huruvida jag därmed är vuxen eller inte låter jag fortfarande vara osagt.

JOHANNA ARREMAN sa...

Jag vill inte lämna min familj, mina vänner samt min pojkvän, thats why :) Men jo man kan ju åka hem på helger osv och det låter kanske jättefjolligt att det är anledningen till att jag inte vill flytta, men det är sanningen i alla fall.

Men av det du berättar så låter allt superbra med den utbildningen, det är så himlans synd bara att den ligger där den ligger. Varför tror du att det kan komma sig att Sthlms-utbildningarna inte är lika attraktiva hos arbetsgivarna som de i Sundsvall och Göteborg?

Louise sa...

Bra svenska på Swedbanks hemsida; "Oavsett om du är du ungdom eller student så ekonomi". Vad vill de säga!?

Tobbe sa...

Louise: Alltså jag har beskurit ganska hårt, den övre rader fortsätter en bra bit till där bilden tar slut. Den fullständiga meningen lyder: "Oavsett om du är du ungdom eller student så har vi anpassade erbjudande för din typ av ekonomi. Välkommen till Swedbank!"

Tobbe sa...

Fast jag inser nu att det var dåligt skrivet av dem även om man läser hela meningen... :P