onsdag 23 februari 2011

Kan jag skänka bort den här?

Jag läste på en lapp på porten i dag att det i morgon bitti skulle komma förbi någon som samlade in kläder som skulle skänkas till fattiga människor i Östeuropa. Passande, tänkte jag, som funderat ett tag på att rensa ut lite i garderoben.

Därför plockade jag ihop en hög med kläder som jag ändå aldrig använder - men en t-shirt blev jag tveksam över. Inte för att jag tror att jag kommer vilja ha den i framtiden. Näe, jag har faktiskt inte använt den en enda gång. Det var nämligen en vinst från en bloggtävling där kändisdesignade t-shirts lottades ut - och tyvärr så passade inte min vinst särskilt bra på min kropp ...
Anledningen till att jag tvekar till att skänka bort den är budskapet som är ritat på den vita tröjan.


Jag tänker att det humoristiska budskapet kan tolkas som ett hån mot de stackars frusna östeuropeerna. Och håna någon vill jag ju verkligen inte göra. Men å andra sidan kanske de inte är så värst bra på svenska där borta heller?

Så - skänka eller inte skänka, det är frågan?

2 kommentarer:

JP sa...

men nej, det där är ju en keeper för fan!

Tobbe sa...

Haha, jag kan skänka den till dig då, för jag vill inte ha den på mig ;) Den är så liten runt halsen att det känns som om någon stryper mig när jag har den på mig! Får kanske halsbanta eller nåt... :P