tisdag 16 november 2010

Etthundrafemtio procent

November 2010. Bloggen går just nu mot sin genom tiderna minst frekventa månad. Jag skulle vilja lova bättring, men det är mycket just nu, så det kan jag inte göra. Jag lovar däremot att försöka bättra mig.

För tillfället studerar jag i 150 procents studietakt. Detta för att bli helt klar med mina studier denna termin - en termin tidigare än beräknat. Återstår att se om jag lyckas. Bara C-uppsatsen är ju faktiskt mer än tillräcklig sysselsättning för min smak.

En annan sak som stjäl tid från mitt bloggande är den andra fyrkantiga skärmen i min fyrkantiga lilla lägenhet.
Enligt mina kvantitativa mätningar har jag kommit fram till att mina kvällar består av att titta på 150 procent av tablå-utbudet. Ungefär. Jag har dock inte gjort något reliabilitetstest på de där uträkningarna än ...

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag och Li insåg att vi bara har ungefär två veckor på oss innan Holt ska ha in vår färdiga uppsats! Då blev vi lite rädda! Det blir till att lägga på både en och två remmar!

Tobbe sa...

Sluta nu - så där kan ni ju inte säga!! :P Jag inbillar mig att vi har all tid i världen på oss - julen är ju långt borta liksom...